Mnozí lidé však o streamování slyší poprvé, především starší generace. O co tedy jde? Jedná se o způsob živého vysílání prostřednictvím internetu, které se dá v současnosti považovat za jakýsi ekvivalent vysílání televizního. Zatím nalezl nejvíce podpory u hráčů počítačových her, kde dotyčný streamer danou hru v podstatě hraje veřejně, avšak největší roli zaujímá schopnost tvořit zajímavý obsah a jistým způsobem komentovat své dění a zároveň bavit své diváky.
Není to však taková sranda, jak se na první pohled zdá. Aby si streamera lidé všimli, je téměř povinností, aby jeho vysílání bylo ve velmi dobré kvalitě. V důsledku toho je potřeba mnohdy drahé vybavení, co se týká počítače a jeho komponentů, včetně mikrofonu. Internetová komunita je většinou dosti náročná a dá se tak říct, že je to svým způsobem počáteční investice, podobně jako u začínajících firem.
Co k tomu však lidi vede? Když přihlédneme k faktu, že většina streamerů jsou mladí lidé, motivem je určitě touha se nějak prosadit, ukázat světu. Každý má v sobě jistě ten střípek svého já, který alespoň trochu žadoní po slávě a říct všem „já jsem tady“. Mimo jiné jsou to jistě peníze. Známí streameři si během nějaké doby mohou přijít i na půl milionu korun. V čem to ale spočívá? Je to jednoduché – marketing. Všechno je to o reklamě. Velké firmy, i ty nadnárodní, si populární streamery vybírají záměrně, jelikož mají velké množství diváků a tzv. odběratelů. Tímto se mnoha společnostem otevírá další cesta, jak oslovit veřejnost svými službami či produkty.
Kde se mohu se streamery setkat?
Pokud se o nich zrovna nepíše v magazínech pro mladé, je možné na ně natrefit skoro všude na internetu. Pro své vysílání totiž používají nejznámější video platformu, YouTube. Je tudíž možné, že jste se setkali i s pojmem jůtůber. Obě pojmenování jsou totiž synonyma. Dalším příkladem platformy je například Twitch, který však znají spíše hráči počítačových her. Ačkoliv se tento trend rozšířil poměrně nedávno, je to bezpochyby krok vpřed, který zábavnímu průmyslu otevřel nové dveře.