Starší auta za hubičku

Automobilový průmysl existuje už více než jedno století a za tu dobu se stačila vyprodukovat široká plejáda různých vozidel. A ne všechna auta skončila na vrakovišti. Naopak, mnohé kousky zůstaly zachovány a dnes se jim říká „veteráni“. Jsou to auta postarší, ale stále pojízdná. Nejčastěji se jedná o vozidla z dob První republiky či z poválečných let. Kupovat taková auta je však pro naprostou většinu nejen české populace mimo finanční možnosti, mírně řečeno. Ovšem i člověk žijící ve střední příjmové skupině si může koupit veterána, ovšem poněkud novějšího. Takovýmto veteránům se říká youngtimery.
červený renault r4

Jsou cenově dostupná

Identifikovat na první dobrou youngtimer není pro laika nic jednoduchého. Jedná se totiž o auta, která jsou starší pěti let, což rozpoznat je už opravdu kumšt. Ve většině případů však vozidla takto označená jsou notně starší. Mnohdy pocházejí dokonce z osmdesátých let a někteří laici je už pomalu zařazují do kolonky veterán. Důležité je, že tato vozidla mají vysokou hodnotu, ovšem často pouze pro vášnivé sběratele. Pro většinu běžných motoristů jsou pouze šrotem na kolech, k nimž je nutné neustále shánět náhradní díly . Běžně se taková auta dají sehnat i za pár tisícovek. I v případech, kdy se jedná o jízdu schopné stroje, nemohou často na silnici, protože by neprošli technickou kontrolou.
nálepka na autě
Moderní žihadla
Ne ve všech případech se však jedná o šunty. Existují i youngtimery, které i dnes patří mezi našlapaná auta, co dokáží trhat rychlostní rekordy. Nejedná se totiž pouze o Fiaty, Žigulíky nebo staré Škodovky, ale také o například o zánovní Porsche nebo BMW. Tyto typy pochopitelně nekoupíte za pár korun, ale budete si muset sakramentský připlatit. A to často i několik milionů. Takováto investice se však do budoucna vyplatí. Stačí se jen o vozítko dobře starat a počkat si, až se z něj za dvě tři dekády stane veterán a bude mít klidně i pětinásobnou hodnotu.